۱۰ دانشآموز برتر و ۱۰ استراتژی استفاده از کارنامهی بازیابی
نسیم جمشیدی با تراز ۷۴۴۰: ترکیبی از کارنامهی بازیابی و کتاب سهسطحی را استفاده کردم.
به عنوان مثال برای زیست، اول سوالات ساده بازیابی را پاسخ میدادم بعد سوالات نسبتا دشوار را از کتاب سهسطحی به صورت زماندار کار میکردم. سپس سوالات سختتر را از کارنامهی بازیابی کار میکردم و مجددا از کتاب سهسطحی تست کار میکردم در نهایت هم کتاب را مرور میکردم.
کاظم قلمچی: این دانشآموز استراتژی خاص خود را دارد و دقت کنید که او با تراز ۷۴۴۰ از سوالات ساده شروع میکند در حالیکه برخی از دانشآموزان با تراز ۴۰۰۰ از همان ابتدا سراغ سوالات دشوار میروند. برترها قدر سوالات ساده را میدانند.
.............................................................
مریم کریمیان با میانگین تراز ۶۹۸۰: بسته به دروس مختلف نحوهی استفادهی من از این کارنامه متفاوت است.
در دروس متنی از جمله درس زیست و ادبیات، اول درس را میخواندم بعد به کارنامه مراجعه میکردم (چون برای دروس عمومی و متنی نیاز به خواندن و دوره است و احتمال خطا در دروس متنی بدون مطالعه، بیشتر میشود.) ولی در مورد دروس اختصاصی، مثل ریاضی ابتدا به کارنامهی بازیابی مراجعه میکردم و مساله حل میکردم بعد سراغ درس میرفتم.
.............................................................
عسل مهرادفر با میانگین تراز ۷۴۳۲: در امتحانات ترم مدرسه، تمام سوالات درست و غلط و نزده را یکبار کار کرده بودم به جز زبان که به آن مسلط بودم. در این درس، فقط سوالاتی را که کمتر از ۴۰ درصد پاسخگویی داشت پاسخ دادم.
کاظم قلمچی: نکتهی قابل توجه در صحبتهای ایشان این است که در زمان امتحانات مدرسه هم از این سوالات استفاده کرده و تراز این دانشآموزان بیدلیل بالاتر از باقی دانشآموزان نیست. آیا به این فکر کردید که استفاده از این سوالات برای امتحانات تشریحی مفید است یا خیر؟
با پشتیبان ویژهام مشورت کردم و موافق بود. در دیفرانسیل که نوسانی بودم (به نوعی مسلط بودم ولی در آزمونها نتیجه مطلوبی نمیگرفتم)، با کار کردن سوالات کارنامهی بازیابی، در ۲۴ دی نتیجه گرفتم و با حل کردن اشکالاتم، هم در امتحانات مدرسه نتیجهی بهتری کسب کردم و هم در آزمونها.