اولیا شاهین فرشچی رشتهی تجربی: قبل از ۲۰ اسفند با نگاه به سوالات متوجه شدم که منبع خیلی خوبی است برای عید، ابتدا به صورت الکترونیکی چند بار آنها را زدم ولی قبل از طراحی برنامهی عید، آنها را پرینت گرفتم و آنها را دستهبندی کردم و روی آنها کار کردم. آنها را درسمحور هم طبقهبندی کردم به عنوان مثال در درس انگلیسی چون نیاز به خواندن اصلا نداشتم، فقط به تست زدن پرداختم چون به آن مسلط بودم، رنگ درس زیست سوم، براساس کارنامهی ۵ نوع درس، سبز بود. مبحثهای این درس را نگاه کردم و دیدم در برخی از مباحث خوب نیستم و سوالات آن مباحث را کار کردم. برای درسهایم اول سوالات آسان را زدم که ببینم آیا قادر به صحیح پاسخ دادن مجدد هستم.
آیا از اینکه به صورت الگوریتمی این مراحل را طی میکردید خسته و کلافه نمیشدید؟
نه پدرم که مهندس عمران است، همراه من بود.
کاظم قلمچی: در کارهایی که برای اولیا نوشته ام تا در دوران باقیمانده تا کنکور برای فرزندان کنکوری انجام دهند، اولین نکته کاری است که پدر شما انجام داده است پرینت گرفتن کارنامهی بازیابی و صرف زمان برای آنها.
پدر: تجربهی من در این مدت همراهی با فرزندم در آزمونها و جلسات شما این بود که شما بسیار روی شفاف شدن ذهن اصرار داشتید و میگفتید باید دانشآموزان ذهن شفاف داشته باشند و من دیدم که ذهن دخترم هر روز بیشتر و بیشتر شفاف میشود و من فقط مشوق او بودم. در واقع شفافیت ذهن خودش بود و من هم تائیدش میکردم و میگفتم مسیر صحیحی را طی میکند.
با چه ترازی شروع کردید و پیشرفت داشتید یا خیر؟
دوم دبیرستان، شرکت در آزمونهای کانون را با تراز ۴۸۰۰ شروع کردم. در عمومیها بالاترین ترازم،۷۱۰۰ بود و اوایل امسال نیز میانگین ترازم ۶۶۰۰ بود بعد کمی ترازم کاهش پیدا کرد. برای درس زیست همیشه از جزوه میخواندم و ۶ از ۱۰ پاسخ میدادم. این روش را تغییر دادم و شروع کردم از کتاب درسی خواندن اول افت کردم و در اولین آزمون بعدی ۱ از ۱۰ زدم ولی وقتی ادامه دادم بهتر شد. همچنین مدتی استفاده از دفتر برنامهریزی را کنار گذاشتم و ترازم افت کرد و با استفادهی مجدد از آن، دوباره ترازم رشد کرد.
کاظم قلمچی: شما وقتی در ابتدای تغییر روشتان نتیجه نگرفتید بلافاصله آن را رها نکردید و ادامه دادید. این کار درست است چرا که گاهی در یک قدمی قله منصرف میشویم.
حضور پدر و مادرها در این جلسات، تاثیرگذار و الهامبخش است. در جلسات ۵ نفرهی آتی به پشتیبانهایی جایزه خواهیم داد که دانشآموزان آنها با پدر و مادر حضور داشته باشند. امروزه در دنیا، نقش آموزشی پدر و مادر بسیار جدی است و این بحث در دنیا مطرح است که نقش آموزشی پدر و مادر بیشتر است یا معلمان.